Saturday, January 1, 2011

www.rightwords.eu

Happy New Year! 2011 January 1 : Celebrate the New Year with the Fireworks Galaxy NGC 6946!
"NGC 6946 is bright in infrared light and rich in gas and dust, exhibiting a furious rate of star formation. Nearly 40,000 light-years across, the nearby spiral is fittingly referred to as the Fireworks Galaxy. Over the last 100 years, at least nine supernovae, the death explosions of massive stars, were discovered in NGC 6946. By comparison, the average rate for supernovae in the Milky Way is about 1 per century."

RightWords Project: www.rightwords.eu
"The site holds in his structure two big sides of the universal and national literature: famous quotes section, famous words spoken and written by well known authors all over the world, words which are always true and folcklore section, created like a folcklore collection, meant to remind us which are ours roots."

2010: Pluguşorul
http://mvlada.blogspot.com/2009/12/plugusorul-2010.html

ROMÂNIA: NATIONAL ANTHEM OF ROMANIA (Deşteaptă-te, române!) - Romanian Anthem (Ex. CE2008 Romania-Franta 0-0)

***** "You have one of the most beautifull anthems in the world! Greetings from Serbia!" Kingsmen1988: ID youtube.com

Deşteaptă-te, române, din somnul cel de moarte,
În care te-adânciră barbarii de tirani!
Acum ori niciodată croieşte-ţi altă soarte,
La care să se-nchine şi cruzii tăi duşmani!

Acum ori niciodată să dăm dovezi la lume
Că-n aste mâni mai curge un sânge de roman,
Şi că-n a noastre piepturi păstrăm cu fală-un nume
Triumfător în lupte, un nume de Traian!

2011: Capra de Anul Nou - Ţa, ţa, ţa, capriţa mea

Ta, ta, ta, caprita mea
Da diseara ce-om manca?
Ii manca ce s-o intampla
Si te-oi vinde-n Sadova
Si-i manca cat ii manca
Pana burta ti-o crapa.
Ta caprita de la munte
Cu steluta alba-n frunte
Ta, ta, ta, caprita, ta
Stai in sus si nu mai sta.
Unde joaca caprita
Clocoteste Moldova
Unde joaca iedutul,
Clocoteste pamantu.
Clocoteste si tot geme
De opinci si de obiele,
De hurmuz si de margele,
Si de fete frumusele.
Ta, ta, ta, caprita, ta
Stai in sus si nu mai sta.
Tapu meu din Spania
L-am adus cu sania
Si-am sa-l vand in joia mare
Pentr-o oala de sarmale
Si-un butoi ca din povesti
Cu vin alb de Odobesti.
Foaie verde foi negara
Ia poftiti caprit-afara
C-ai jucat deajuns in casa
Si-ai luat o punga grasa.

Ta, ta, ta, caprita, ta,
Te-am adus din Africa,
Te-am adus cu avionu
Te-am hranit cu biberonu.
Am o capra, n-am o suta
Dar mi-e drag ca ma asculta.
Daca nu m-ar asculta,
Alta capra mi-as cata
Si pe tine te-oi lasa.
Asa-i capra dorului
Ca la Capu-Satului.
Asta capra ce-o joc eu
Si-o jucat-o mosul meu,
Mosul meu cu comanac.
Si-o jucat pan-o crapat.
Am o capra jucausa
Sta ascunsa dupa usa.
Am o capra zvapaiata
Desculta si dezbracata.
Si de-un tigan batos jucata,
Si-n doi joac-a dracului
Ca la capul Satului.
Eu cu capra unde-ajung
Joc capra din Campulung
Si degeaba si pe bani
La anul si la multi ani!

Sursa: www.rightwords.ro/folclor/detalii-folclor/4715/capra-de-anul-nou-ta-ta-ta-caprita-mea-da-...
Nota: RightWords este un proiect al echipei YourCHOICE - www.yourchoice.ro.
- Capra din BROSTENI http://www.youtube.com/watch?v=jE98UfCSEr0&feature=related

- Datini de Craciun in Bucovina - http://www.youtube.com/
- Udesti, Suceava - http://www.youtube.com/
- Festival de Traditii Vaslui - http://www.youtube.com/

No comments: